سفارش تبلیغ






















تدریس الکترونیکی

جعبه کادویی و کارت تبریک های دانش آموزان سال اول واحد 1یک

مشکل کمبود انگیزش یادگیری دانش آموزان یا کمبود علاقه آنها نسبت به یادگیری مطالب تازه ناشی از شکست های پی در پی آنها در درسهای مشابه درس جدید است. بنابراین، بهترین راه رفع مشکل این است که سطح رفتارهای ورودی شناختی(و در صورت لزوم سطح رفتارهای ورودی روانی- حرکتی)دانش آموزان را بالا ببریم و کیفیت آموزش را نیز بهبود ببخشیم. این اقدامات سبب افزایش یادگیری و کسب موفقیت از سوی دانش آموزان و درسهای تازه خواهد شد. این کسب موفقیت باعث می شود که یادگیرنده، به تدریج، به تصویری مثبت تر از تواناییهای خود نسبت به یادگیری آموزشگاهی دست یابد. اگر این جریان در چندین واحد یادگیری ادامه یابد، از تصورات منفی دانش آموز نسبت به تواناییش در رابطه با یادگیری مطالب آموزشگاهی کاسته می شود و به جای، آن تصورات مثبت تری در این مورد کسب خواهد کرد؛ که این خود علاقه و انگیزه یادگیری او را افزایش می دهد. فنون ایجاد انگیزش در یادگیرندگان: 

 

?. آنچه را که در یادگیرندگان به عنوان هدف آموزشی انتظار دارید در آغاز درس به طور دقیق به آنان بگویید و در آنان نسبت به نتایج یادگیری انتظارات مثبتی ایجاد کنید.

?. از تشویقهای کلامی استفاده کنید.

?. از امتحانات و آزمونها، به عنوان وسیله ای برای ایجاد انگیزش در یادگیرندگان استفاده کنید.

?. مطالب و موضوعات درسی را از ساده به دشوار ارائه دهید.

?. از ایجاد رقابت، چشم و هم چشمی در میان دانش آموزان جلوگیری کنید.

?. پیامدهای منفی مشارکت یادگیرندگان در فعالیت یادگیری را کاهش دهید.

?. یادگیرندگان مسائل و تکالیفی بدهید که نه خیلی ساده و نه خیلی دشوار باشد.

?. تا آنجا که ممکن باشد مطالب درسی را به صورت معنی دار و در ارتباط با موقعیت های زندگی ارائه دهید و در حد امکان در انجام فعالیتهای آموزشی به یادگیرندگان آزادی عمل بدهید.



نوشته شده در چهارشنبه 88/7/22ساعت 11:31 صبح توسط طاهره یگانه نظرات ( ) |


Design By : Pichak