سفارش تبلیغ






















تدریس الکترونیکی

همگی می دانیم که آنچه که ما یاد می گیریم از طریق حواس است . امّا باید به این نکته توجه داشته باشید که اولاً  سهم  هرکدام از حواس در یادگیری یکسان نیست ثانیاً هر چه در امر یادگیری از حس های بیشتری استفاده کنیم ،  یاد گیری بهتر خواهد بود.   سهم حواس مختلف در امر یادگیری به صورت زیر است:

1. حس بینایی ( چشم ) :  بیش از 80 درصد یادگیری انسان با چشم ها   انجام می شود.   چرا فیلمی را که می بینیم بهتر از حالتی که می شنویم یاد می گیریم  و به ذهن می سپاریم

2. حس شنوایی ( گوش ) : حدود 15 در صد یاگیری با گوش ها انجام می شود.   بسیاری از مطالب شنیده شده ،  یاد هم گرفته می شود امّا  سهم این حس بسیار کمتر از بینایی است.  معلمی که مطالب درسی را به صورت سخنرانی ارائه می کند ،   فقط از حس شنوایی دانش آموز استفاده می کند  لذا میزان یادگیری کمتر از حالتی خواهد بود که درس را  با رسم شکل و یا دسته بندی مطالب و نوشتن آن ها روی تابلو   ارائه   می کند.

3. حس بویایی و چشایی که 5 در صد یادگیری از طریق آن ها انجام می شود. 

با توجه به این اصول استفاده از شواهد عینی و ملموس به خصوص برای دانش آموزان مقاطع پایین تر یادگیری آنها را تقویت می کند و به معلم در تدریس بهتر و فعالتر کمک خواهد کرد اسلاید زیر یک نمونه از راهبردهایی است که می توان با آن دانش آموزان سال سوم راهنمایی را در یادگیری بهتر واحد برق و الکترونیک درس حرفه و فن کمک کرد.

 در مرورگر ie روی لینک زیر راست کلیک کنید و گزینه Save target as را انتخاب کنید در مرور گر فایرفاکس روی لینک راست کلیک کنید و گزینه Save link as  را  انتخاب کنید. در هنگام تدریس  اسلایدها را با توجه به ترتیب موضوعات کتاب باز کنید. 

 

 

 


نوشته شده در پنج شنبه 89/2/16ساعت 7:16 عصر توسط طاهره یگانه نظرات ( ) |


Design By : Pichak